9 Apr 2012

: ~ camar yang pergi ~ :

assalamualaikum...


harini aku nak mjiwang ckit~lalala...hahaha...

bkn ape aku da jatuh cinta sgt kat nOvel yang aku bace nie...tajuk nOvel tue ~camar yang pergi...
nOvel yang aku rase agak berlainan dari nOvel2 yang pernah aku bace sbelum nie..
kisah hidup yang blatar belakang kan negara turki..rase mcm btl2 kat negara turki..hihi

meh cni aku share ckit sinOpsis nOvel tue..



nOvel tue mgisahkan tentang Dilara,seorang gadis keturunan turki yang miskin bkerja
sbagai tukang cuci di rumah Orang kaya tuan Yalmiz dan puan Aliye..
Dilara sering bkhayal untuk berdamping dengan permuda kaya.namun bila di fikirkan,mana mungkin dia dapat duduk setaraf dengan golongan elit......namun khayalannya hampir mjadi
realiti bila Dilara bertemu Orhan.Orhan adalah anak kepada Tuan Yilmaz dan Puan Aliye..
selain Orhan,tuan Yilmaz dan puan Aliye juga mpunyai seorang anak perempuan istimewa
bernama Ebru..Orhan sgt sayangkan adiknya..walaupun Ebru sindrom dOwn..




sikap tulus ikhlas Dilara myayangi Ebru,myebabkan Orhan myimpan perasaan thadap Dilara..namun tpaksa di pendam sahaja kerana ibu bapanya sudah merancang untuk mgahwinkan Orhan dengan Nesye..bagi Orhan perkahwinannya dengan Nesye adalah satu kesilapan.dia benar2 belum sedia.hatinya cuma ada Dilara..
akhirnya pkahwinan itu tidak btahan lama,pceraian pun blaku...
takdir myebelahi cinta Orhan dan Dilara..mereka pun bkahwin..
tapi siapa dapat mnahan takdir yang maha Esa..
Dilara di dapati mghidap kanser barah Otak..
dan akhirnya mninggal dunia..
tapi cinta Orhan tetap teguh...



Dilara :saya pernah dengar orang kata,bila kita mati,roh kita akan menjelma semula ke dalam tubuh burung2 camar.ia berterbangan mencari orang yang ia sayangi untuk mengajak mereka bersama
terbang ke alam yang baru.sbg orang islam kita tidak boleh mpercayainya.khurafat dan karut..





actually bila da bce nOvel aku pun mula laa berangan yang Dilara nie aku..hihi...Okey sila muntah#...
okey laa..da ketandusan idea...undur diri dulu..tatatititutu....=))



tadaaaa..haaa nie dia nOvelnya...









p/s:sOk2..bila ada anak perempuan nak bagi nama DILARA....
(kuat betul berangan)


No comments:

Post a Comment